Фитнес БГТРЕНИРОВКИ : ГРЪБ

Придърпване (гребане) с щанга от наклон (надхват, подхват)

Please enable Flash

ГРЕБАНЕ С ЩАНГА

Изходна позиция. Наведете се напред, така че гърбът да е почти успореден на пода, с крака разтворени на широчината на таза. Дръжте щангата с изпънати ръце и с длани, сочещи към тялото. Гръбнакът ви трябва да е в неутрална позиция, бедрата да са зад стъпалата, а колената сгънати, с наве­ден напред торс, така че раменете да са леко над ханша. Щангата трябва да е над връзките на обув­ките. Гърдите трябва да са изправени, коре­мът стегнат и бричката леко повдигната.

Действие. Издишайте и издърпайте щангата право нагоре към средата на торса, точно под гръд­ния кош. Долната част на ръцете се движи вертикално и лактите се издърпват право нагоре, над нивото на гърба. Изпънете раменете назад и надолу. Вдишайте и свалете лоста по същия път до положение приблизително успоредно на долната част на краката.

Двигателен път. Центърът на тежестта остава неподвижен. Горната част на ръцете се движи отпред в долна позиция назад и нагоре, докато долната част на ръцете остава напред и надолу.

Стабилизирайте, като:

-стягате корема;
-стягате гръбначните мускули и под­държате положението на гръбнака;
-държите коленете свити под постоя­нен ъгъл;
-държите тежестта на тялото към петите на стъпалата и щангата близо до краката по време на - движението;
-стягате мускулите на седалището и двуглавия бедрен мускул по време на движението;
държите гърдите повдигнати.

Старайте се:

-щангата да се движи по права вертикална линия;
-торсът и ханшът да останат неподвижни с изправена глава.

Избягвайте:

-всякакво движение на гръбнака;
-да извивате раменете напред;

-да оставяте лоста да се спуска по път, който да е пред линията на пръстите на краката;
-да променяте положе­нието на бедрата или коленете по време на движението;
-да задържате дъха си.

Най-добро за:

-двуглав мускул на мишницата
-мишничен мускул
-мишнично-лъчев мускул
-дълъг гръбначен мускул
-подгръбен мускул
-широк гръбен мускул
-заден делтоиден мускул
-ромбовиден мускул
-голям объл мускул
-трапецовиден мускул






назад

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

Докарали й значи на Кума Лиса въглища. Обаче тя не могла сама да си ги прибере и тръгнала да търси помощ.
Първо отишла при Баба Меца и й казала:
- Бабо Мецо, ще ми помогнеш ли да си прибера въглищата довечера?
А Баба Меца отговорила:
- Ми виж сега, мойто момиче, с удоволствие бих ти помогнала, обаче довечера с Дядо ти Мецан такова… нали се сещаш.
Отишла си разочарована Кума Лиса, какво да прави. Отишла до Вълчо, обаче и той й се извинил по предлог, че довечера имат работа с вълчицата. И Кума Лиса, вече крайно опечалена, се запътила към убежището на Зайо Байо, който се славел като най-големия мързел в цялата гора. Пристигнала тя, обяснила му каква е ситуацията и той казал:
- Кума Лисо, с удоволствие бих ти помогнал, обаче имам една много страшна венерическа болест.
И лисицата:
- Ееее,няма нищо бе, Зайо, на мене това не ми пречи!
А той:
- Ама много е страшна бе, кума! Нямаш представа просто.
И лисицата вече крайно изнервена, го попитала:
- Добре де, каква е тая твойта венерическа болест толкова страшна?
- Ми боли ма оная работа за твойте въглища!


Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.5310s