Фитнес БГНовини

28.08.2014

Трябва ли да тренирате, когато сте болни?

Трябва ли да тренирате, когато сте болни? - Фитнес БГ Това е още един от онези въпроси, които тормозят трениращите. Преди да ви дам отговор обаче, нека първо изясня нещо. Само защото не сте тренирали няколко дни, не значи, че ще загубите всичките си резултати. Това е може би най-голямото опасение на хората, че спрат ли да тренират, било то заради болест, травма или нещо друго, ще изгубят резултатите си. Това не е вярно. Няколко дни почивка няма да заличат месеци или години усърдна работа. Просто се отпуснете и дайте на тялото си нужната му почивка.

След като изяснихме това, нека сега се върнем на въпроса, дали трябва да тренирате, когато сте болни. На кратко, зависи. Ако имате само лека кашлица или хрема, но иначе се чувствате добре, тогава не е проблем да тренирате. Като превантивна мярка, намалете цялостния интензитет и обем на тренировката с около 20%. Тоест, ако правите 5 серии на едно упражнение, направете 4. Ако ще тренирате със 100 килограма, тренирайте с 80. Основната идея е да намалите натоварването и да се съсредоточите върху формата на изпълнение.

Ако от друга страна не ви е добре или се чувствате отпаднали, имате температура, замаяна ви е главата, това са знаци от тялото ви, че не трябва да тренирате!  Вместо това отделете време да си починете и да се възстановите. Дайте на тялото си това, което му е нужно. Това е идеален момент да прочетете книгата, която от толкова време искате да прочетете, или да изгледате някой филм, който отдавна чакате. Отдайте се на това време на почивка и му се насладете. Тялото ви ще ви благодари.

Остава единствено въпроса как да се храните, когато сте болни. Най-добрия вариант е, да приемате калориите нужни ви за поддържане на теглото. Стремете се да не променяте храненето си, и се уверете, че приемате повече плодове и зеленчуци, както и че пиете достатъчно течности. Ако пък нямате никакъв апетит и не може да понесете големи количества храна, приемайте храни, които са калорично плътни, като ядки и млечни продукти, заедно с течни хранения (нещо като протеинов шейк с мляко и банан например), тъй като те са по-лесно усвоими.

И така, в случай че се разболеете, вече имате нужните инструменти за да се възстановите напълно и да се върнете към тренировките си по-силни от всякога. До следващия път.

Автор : Павел Владов


назад

Още новини:

» Защо захарта е вредна
» 3 храни, които да добавите към диетата си, за повече резултати
» Комбиниране на храните
» Как да подобрите здравината на костите чрез упражнения
» Проста формула за покачване на маса
» Елдата - Супер храна
» 3 добавки за по-анаболни хранения
» Лесен начин да забързате метаболизма си - Съвет за повече резултати
» Медитацията – отвъд модата
» Най-ефективното кардио за бързо отслабване и повече мускулна маса?

вижте всички новини

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

Седят няколко мутри в сауната. Звъни мобифон. Един от тях се приближава и го вдига:
- Ало… да, скъпа… в сауната… с момчетата… да… до към 11. Какво да си купиш? Рокля? 1000 долара? Защо ти е нова рокля? Ще ходиш на театър… добре де, добре, знаеш ли къде са парите? Купи си!
След малко пак се звъни. Същият вдига отново:
- Ало… да, скъпа… в сауната… да, с момчетата… ами до 11. Какво да си купиш? Палто? Защо ти е десето палто? Заминаваш в планината? 50 хиляди? Добре де… знаеш къде са парите…
След известно време отново се звъни и пак той вдига:
- Ало… да, скъпа…. да, в сауната… да, с момчетата… да… до 11. Какво да си купиш? Кола? Защо ти е шеста кола? Да се изфукаш пред майка ти? Колко? 300 000? Добре де, купи си… знаеш къде са парите…
Сваля телефона от ухото си и пита:
- Абе пичове, на кой е тоя мобифон бе?


Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.5942s