Фитнес БГНовини

15.01.2015

3 храни, които да добавите към диетата си, за повече резултати

3 храни, които да добавите към диетата си, за повече резултати - Фитнес БГ Всички знаем, че добрата диетата е важна за да постигате максимални резултати. Имайки това в предвид, има храни, които пряко или непряко могат да ни помогнат да имаме повече резултати. В предишна статия ви дадох 5 такива храни, днес ще споделя с вас още 3. Да започваме.

1. Броколи
Броколито е изключително богато на витамини, минерали и антиоксиданти, съдържа фибри и има малко калории. Освен това е основен източник на витамин C. Може би най-голямата полза от приема на броколи е, че то е силно основен продукт. При приемът на определена храна, тя променя състоянието в стомаха ни към основно (алкално) или киселинно (някой да си спомня уроците по химия?). Всички меса и млечни продукти (без продуктите от козе мляко), яйца, голяма част от ядките, някой подсладители, голяма част от напитките и чайовете са основно киселинни. От друга страна, голяма част от плодовете и зеленчуците са храни, които изменят средата в стомаха ни към основна. Броколито е сред тези храни, които са най-алкални. Това е важно, понеже диета богата на киселинни храни (тоест много меса, яйца, млечни продукти и ориз) води до забавяне на метаболитните процеси в тялото, анаболните реакции след тренировка в краткосрочен и дългосрочен план, както и намалява капацитета на тялото да гори мазнини. Ето защо приемът на зеленчуци е толкова важен, а малко зеленчуци имат качествата на броколито що се отнася до алкализиране на средата в стомаха и предотвратяване на горните реакции. Долу съм добавил таблица с алкалност и киселинност на храните. Продуктите от лявата страна са киселинни, а от дясната алкални. Колкото по-тъмен е цветът, толкова повече храната променя състоянието в стомаха. Съответно ефектът е засилен, при приемът на по-големи количества от съответната храна.

Фитнес БГ

2. Ленено семе и ленено масло
Лененото семе е страхотен източник на голям набор от витамини и минерали, но основните ползи от приемът му се дължат на голямото му наличие на фибри, магнезий и омега 3. Освен това, то е богато на протеин (24 грама в 100 грама ленено семе) и е страхотна добавка към салати и ястия. Лененото масло е просто концентрирана форма на лененото семе. Изключително е богато на омега 3, но няма протеиновите стойности на лененото семе. Използвайте го като добавка към салати или за директна консумация.

3. Кисело зеле
Както знаете, яденето на храни, които тялото ни не понася има катастрофални ефекти върху цялото ни тяло и здравето ни. Това се причинява от наличието на вредни бактерии в стомаха. Освен тези вредни бактерии обаче, в стомахът ни има и полезни бактерии, които помагат с храносмилането, усвояването на храната, имунната функция, борят се с вредите причинени от гъбичните инфекции, както и изпълняват много други функции. Приемът на храни богати на такива живи бактерии (наричани накратко пробиотици) е важен за пълноценното функциониране на цялото ни тяло. Ето няколко примера за пробиотични храни, които да добавите към диетата си :
- кисело мляко
- кисело зеле и някой ферментирали зеленчуци
- ябълки
- натурален тъмен шоколад

Вече имате пълен набор от 8 храни, чието включване към диетата ви ще ви донесе незабавни резултати, не само в качването на мускулна маса или отслабването, но и цялостното здраве и пълноценно функциониране на тялото ви. До следващия път.

Автор : Павел Владов


назад

Още новини:

» Защо захарта е вредна
» 3 храни, които да добавите към диетата си, за повече резултати
» Комбиниране на храните
» Как да подобрите здравината на костите чрез упражнения
» Проста формула за покачване на маса
» Елдата - Супер храна
» 3 добавки за по-анаболни хранения
» Лесен начин да забързате метаболизма си - Съвет за повече резултати
» Медитацията – отвъд модата
» Най-ефективното кардио за бързо отслабване и повече мускулна маса?

вижте всички новини

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

В ресторанта влизат лъв и заек.
- За мен моркови и зеле - поръчва заекът.
- А вашият приятел не е ли гладен? - пита сервитьорът.
- Ако беше гладен, щяхме ли да стигнем до ресторанта и двамата?
Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.5793s