Фитнес БГНовини

18.01.2014

Защо солта е нужна за максимални резултати?

Защо солта е нужна за максимални резултати? - Фитнес БГ Всички сме чували, че солта е вредна. Този мит отдавна беше разбит. Въпреки това, малко хора разбират точно колко важна е солта, и как достатъчният й прием може да ви помогне да постигнете повече резултати, а недостатъчният прием да ви попречи да напреднете.

Връзката между сол и калий

На кратко казано, солта е отговорна за регулирането на кръвния обем и кръвното налягане, въпреки, че има и множество други функции. Калият от друга страна е отговорен основно за регулацията и контрола на мускулите, както и предаването на нервните сигнали. Солта и калия работят заедно, тъй като солта вкарва молекулите калий в клетките. За транспортирането на една молекула калий са нужни 3 молекули сол. Следователно за пълноценно наличие на калий в мускулите е нужен достатъчен прием на сол.

Сигурно се питате, как това има връзка с по-добрите резултати. Основната загуба на сол се получава през потта. По време на интензивни тренировки, кръвното ви налягане се увеличава поради увеличеното съкращение на мускулите. Тялото ни функционира най-ефективно по време на физическа дейност, при наличието на повишен кръвоток. Това води до по-добро доставяне на кислород и хранителни вещества, както и до отстраняването на ненужни вещества като млечна киселина и свободни радикали, които се образуват по време на тренировки. На кратко, високият кръвоток предизвикан от достатъчният прием на сол ще доведе доведе до по-добро възстановяване, както и повече издръжливост и сила по-време на самата тренировка.

От друга страна, последствията от намаления прием на сол са намалено усвояване и доставяне на хранителни вещества и кислород до мускулите, както и натрупване на токсини. Това води до влошено възстановяване, мускулна слабост и намалена работоспособност, а това е последното, което търсите. Ако пък нивата ви на сол не се поддържат, в тялото се отделят стресовия хормон алдостерон. И ако това не е достатъчно, тялото ви се опитва да регулира солно-калиевите ви помпи, за да поддържа метаболизма. Резултатът е намалена функция на метаболизма, водеща до ниски енергийни нива, натрупване на мазнини и намалена имунна функция. В крайна сметка солта наистина е вредна, стига да не се приема достатъчно обаче.

И така, какво да правите?

Решението е много просто - набавяйте си достатъчно сол. В зависимост от теглото ви и това колко тренирате е редно да си набавяте между 3 и 6 грама сол на ден. Ако не ви се мери, просто солете всичките си храни. При постоянен висок прием на сол, излишното количество се изхвърля от тялото през урината, което превантира задържането на вода. Само се уверете, че приемате достатъчно вода (4-6 литра на ден). Тялото задържа течности при приемането на сол, само когато приемате неравномерни количества (например 3 грама в един ден и 10 гр на следващия). Освен това избягвайте храни с добавена сол. Тя е вредна за тялото и обикновено е добавена в прекалено големи количества. А що се отнася до това каква сол да приемате, стремете се да е йодирана и по-възможност морска.

И така, ето ви най-простият и въпреки това най-ефективен (а и доста вкусен) начин да увеличите резултатите си. Това беше от мен за днес. До следващия път.

Автор : Павел Владов



назад

Още новини:

» Защо захарта е вредна
» 3 храни, които да добавите към диетата си, за повече резултати
» Комбиниране на храните
» Как да подобрите здравината на костите чрез упражнения
» Проста формула за покачване на маса
» Елдата - Супер храна
» 3 добавки за по-анаболни хранения
» Лесен начин да забързате метаболизма си - Съвет за повече резултати
» Медитацията – отвъд модата
» Най-ефективното кардио за бързо отслабване и повече мускулна маса?

вижте всички новини

Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.6484s