Фитнес БГНовини

04.03.2014

Идеалното повторение - Как да тренираме

Идеалното повторение - Как да тренираме - Фитнес БГ Колко от вас знаят как да тренират? Грешка! Отговорилите правилно са много по-малко от колкото предполагате. Ако си мислите, че да вдигаш тежести, дори с правилна форма на изпълнение, е да знаеш как да тренираш, тогава грешите. Двата основни компонента на тренировките с тежести са:
- Начин на изпълнение на повторенията
- Схема на изпълнение на сериите

Днес ще говорим за първия от двата компонента, а именно изпълнението на повторенията.
Ако сте запознати поне малко с основните тренировъчни методи, тогава знаете, че има много видове темпо на изпълнение на повторенията - 5050, 4121, 3010 и т.н. Нека обясня. Да вземем за пример темпото 3010 - това е едно от най-често използваните:
3 - броя секунди, за които спускате тежестта
0 - броя секунди почивка в долната част на движението
1 - броя секунди, за които вдигате тежестта
0 - броя секудни почивка в горната част на движението


Сега след като разбрахте това, кое е най-доброто темпо? Както повечето въпроси и този има уловка. Няма най-добро темпо на изпълнение, тъй като всяко темпо има различна роля. Имайки в предвид това, има едно темпо, което е по-добро от останалите, поне що се отнася до повечето цели и хора. То представлява контролирано спускане на тежестта, без пауза в долната част на движението и моментално ИЗСТРЕЛВАНЕ на тежестта нагоре. Това темпо води до изпълнението на изключително експлозивни повторения. ТОВА е идеалното повторение - контролирано на долу и експлозивно нагоре. Това е темпото, което препоръчвам за всеки трениращ. То :
1) Активира най-много бързи мускулни влакна (точно те имат най-голям потенциал за растеж от към сила и маса)
2) Подобрява инсулиновата чувствителност на мускулните клетки, тоест по-голяма част от усвоената храна отива за изграждане на мускулна маса
3) Не натоварва излишно нервната система и следователно може да понесете по-голям обем на тренировка
4) Има моментален принос към всички останали тренировъчни аспекти
5) Помага с развиването на сила, което както вече знаете е важно.

И така, следващия път, когато сте в залата опитайте това темпо. Уверявам ви, че няма да съжалявате. До следващия път.

Автор : Павел Владов


назад

Още новини:

» Защо захарта е вредна
» 3 храни, които да добавите към диетата си, за повече резултати
» Комбиниране на храните
» Как да подобрите здравината на костите чрез упражнения
» Проста формула за покачване на маса
» Елдата - Супер храна
» 3 добавки за по-анаболни хранения
» Лесен начин да забързате метаболизма си - Съвет за повече резултати
» Медитацията – отвъд модата
» Най-ефективното кардио за бързо отслабване и повече мускулна маса?

вижте всички новини

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

Мутра си купува пиано за вилата. Решил да покани колегите и да им покаже, как свири на новото пиано. Събрали се всички, седнал той на столчето и започнал с показалеца на дясната ръка да чука по един от клавишите. След половин час завършва свиренето, обръща се гордо към другите и казва:
- Е, как беше?
- Ама ти, защо само на единият клавиш дрънкаш? Аз по телевизията съм гледал, там с пръстите всичките клавиши натискат… - обажда се един от групата.
- Натискат щото търсят правилния клавиш, а аз го знам…


Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.6010s