Фитнес БГНовини

25.08.2014

Всичко за хранителните добавки - Част 2

Всичко за хранителните добавки - Част 2 - Фитнес БГ Здравейте отново. Без много увъртане, нека продължим от там, където спряхме вчера.

Тип 4: Подпомагане на отслабването
Това вероятно са сред най-известните хранителни добавки. Всичко от обикновените хапчета за отслабване, които виждате по аптеките, чак до високо концентрираните матрици за отслабване попада в тази категория. Въпреки, че има доста ефективни добавки, които наистина могат да ви помогнат, повечето в тази категория нямат никакъв значителен ефект. Като цяло отслабването е доста емоционален процес за повечето хора, така че не препоръчвам да използвате хранителните добавки от тази категория. Придържайте се към чисто хранене и усърдни тренировки. Като допълнение към написано до сега, ще коментирам карнитина. След протеин и креатин, карнитинът вероятно е сред най-купуваните добавки и голяма част от хората го взимат с очакването, че ще им помогне да отслабнат. Като цяло това може да се причисли към митовете на индустрията. Изследванията проведени с карнитин не показват пряка връзка между приемът му и намаляването на подкожните мазнини. С други думи, не е доказано, че карнитинът ви помага да отслабвате. Това не значи, че е безполезен, напротив, има много полезни функции, просто не и що се отнася до отслабването.

Тип 5: Добавки за спечифични нужди
Тези добавки са крайно индивидуални, но като цяло в тази категория попадат основно ергогениците. Например, ако имате проблем с простатата или щитовидната жлеза, взимате хранителни добавки, които да ви помогнат със специфичната ситуация. За повечето хора тази категория е излишна.

И така, след като знаем кои са основните категории хранителни добавки, как да изберете тези, които са точни за вас? Първо държа да кажа, че ако сте под 18 години, тогава не взимайте хранителни добавки. На тази възраст тялото ви все още е в процес на развитие и преминава през достатъчно, без вие сами да се намесвате в процесите приемайки хранителни добавки. За останалите от вас, които тренирате усърдно и с постоянство и се храните правилно, ето какво препоръчвам:

Ако целта ви е качване на мускулна маса, добавките, които биха ви били от полза, са тези в първите 3 категории. По-специфично бих препоръчал креатин, бета аланин, рибено масло и евентуално протеин на прах. Това са добавки с доказан ефект, които несъмнено ще ви помогнат. Креатинът и бета аланина специфично са двете най-изследвани хранителни добавки и ефектите им са неоспорими. И ако това не е достатъчно, съвместният им прием значително подсилва действието им.

Ако целта ви е да отслабвате, рибеното масло и креатинът са добри избори. Рибеното масло, понеже помага с горенето на мазнини и също с инсулиновата чувствителност, а креатинът, понеже помага запазването на мускулна маса, а също така и ви помага да поддържате силата си, което е важно в период на отслабване. Куркумата също ще ви бъде от голяма полза. Мултивитамините биха могли да ви помогнат да си набавите нужните витамини и минерали за деня, тъй като поради намаления прием на калории и съответно намален прием на храни, има вероятност тялото ви да не си набавя всичко нужно му от храната.

В обобщение ще кажа, че хранителните добавки не са ви нужни. С тренировки и хранене резултатите ще дойдат сами. Ако все пак обаче, сте сериозен и тренирате от поне 1 година и искате да си помогнете малко, вече имате нужните знания, за да изберете правилните добавки по пътя ви към успеха. До следващия път.

Автор : Павел Владов



назад

Още новини:

» Защо захарта е вредна
» 3 храни, които да добавите към диетата си, за повече резултати
» Комбиниране на храните
» Как да подобрите здравината на костите чрез упражнения
» Проста формула за покачване на маса
» Елдата - Супер храна
» 3 добавки за по-анаболни хранения
» Лесен начин да забързате метаболизма си - Съвет за повече резултати
» Медитацията – отвъд модата
» Най-ефективното кардио за бързо отслабване и повече мускулна маса?

вижте всички новини

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

След Нова година един пиян върви по улицата, и пита един минувач:
- Как да стигна до гарата?
- Значи, тръгваш оттук все направо...
- Ясно. - прекъсва го пияния. - Никога няма да стигна дотам значи...
Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.4652s