Потребител:
Парола:
НОВ ПОТРЕБИТЕЛ? | забравена парола

Фитнес БГхрани и диети

 

Какво представлява протеиновата диета на Пиер Дюкан?

Какво представлява протеиновата диета на Пиер Дюкан? - Фитнес БГ

      Тази диета за отслабване се състои от четири части:

1. Ударен период

2. Смесен период

3. Запазване на постигнатото тегло

4. Окончателна стабилизация на теглото

Ударен период в плана Протал

Най-често този период е 1 седмица или до 10 дни и включва консумация само на храни богати на протеин. Нищо друго извън разрешените храни не се консумира. Авторът групира разрешените храни 8 групи и прави задължително пиенето на много вода:

Не мазно месо – тук се включват телешко, говеждо и конско (???), приготвени печени или варени без мазнина. Тук не съм съгласна с автора, че рибицата е най-мазната част, това всъщност е най-сухата част от месото (може би е грешка при превода на книгата на български език).

Риба – позволен са всички видове, отново без добавяне на мазнина - печени, варени или сурови.

Млечни храни – обезмаслени или ниско маслени. Сирене, извара, кисело и прясно мляко.

Яйца – основно се яде техния белтък, а жълтъците се ограничават до 3-4 на седмица.

Птиче месо – печено или варено – пилешко, патешко, пуешко – консумира се без кожата.

Дреболии –дробчета и сърца.

Морски дарове – раци, калмари, миди, скариди, омари.

Шунка – само от ниско маслен вид.

Пие се много вода – поне 1.5 литра на ден.

Няма ограничение на количеството и броя хранения, единственото правило е да се консумират храни само от списъка.

Моят коментар: Подкрепям този списък като най-добрия източник на протеинова храна. Не съм съгласна с липсата на зеленчуци, които са източник на фибри. Но като цяло 1 седмица без фибри не е нещо страшно и определено консумацията на храна богата на протеин и бедна на въглехидрати ще доведе до желаното отслабване.

Смесен период

Този период също е до 10 дни (въпреки, че Дюкан не слага точни срокове на периодите, а само препоръчителни). Редуват се дни на чисти протеини с дни на протеини+зеленчуци. Забранени зеленчуци са картофи, боб, ориз, царевица, грах, нахут, авокадо, артишок. Зеленчуците могат да се консумират сурови или варени. Има ограничение в подправянето им – никакво олио. В книгата на Дюкан има предложения за приготвяне на салатени сосове почти без мазнина, които според мен са доста добри.

Моят коментар: Смесеният период е моето разбиране за протеинова диета, макар че според мен зеленчуците могат да се консумират всеки ден и най-вече сурови, за да се възползваме максимално от витамините и минералите в тях. Можете да различавате подходящите от неподходящите зеленчуци за протеинова диета, по това, че тези, които изискват готвене (боб, ориз, картофи, грах …) съдържат въглехидрати и трябва да се избягват.

Запазване на постигнатото тегло

Този период трае по 10 дни на всеки свален килограм през предишните 2 фази. Например ако сте отслабнали 8 килограма, тогава времето за запазване на постигнатото тегло е 8*10=80 дни или 2 месеца и 20 дни.

Запазват се храненията с протеинова храна и зеленчуци и се добавят 1 плод на ден (без банани, череши и грозде), 2 филии пълно зърнест хляб дневно, 1 порция сирене на ден (40 гр.), 2 порции нишестени храни седмично и се разрешават свинско, агнешко и нормален вид шунка. Добавят се и 2 галавечери на седмица и 1 ден чисти протеини.

Галавечерите имат ограничение да не си сипвате допълнително, т.е. можете да ядете по 1 от всичко – 1 пред ястие,1 основно ядене, 1 салата, 1 десерт. Денят на чисти белтъчини е като през ударния (първия) период.

Моят коментар: Това определено е добър режим, защото има белтъчини, въглехидрати, които се усвояват бавно, фибри и даже 2 хранения колкото душа ти иска. Мисля, че не е труден за следване режим, а е определено ефикасен.

Окончателната стабилизация при протеиновата диета на Пиер Дюкан

Връщате се към нормалното хранене 6 дни в седмицата и имате 1 белтъчен ден в седмицата (четвъртък). Приемате по 3 супени лъжици овесени трици на ден. Идеята на триците е да регулират перисталтиката и да поемат част от изядените калории и да ги изхвърлят с фекалиите без да бъдат усвоени.

Моят коментар: Не е зле да има 1 разтоварващ ден в седмицата, дали да бъде само на месо (протеини) е спорно, би могло да бъде на 1 месно хранене, няколко салати и билков чай. За овесените трици, пробвала съм ги, сутрин на гладно 2 лъжици в малко кисело мляко. На следващия ден ходенето до тоалетната е много приятно ;). Колкото до поглъщането на калории, нямам представа дали е вярно.

В заключение за протеиновата диета на Дюкан

С тази диета може да се отслабне и най-хубавото е, че резултати се виждат до седмица, което дава на хората надежда, че могат да отслабнат. Не съм съгласна с липсата на зеленчуци през първата седмица, но както казах, не е нещо страшно и съм готова да си затворя очите, ако това ще вдъхнови някой да направи нещо за себе си, да намали теглото си и да се чувства щастлив в кожата си.


Този материал не е авторски по смисъла на ЗАПСП.

Източник: http://fitnesinstruktor.com

Коментар: Р.Илиева



Къде да тренирам | Вашия коментар | Грешка в текстта

назад

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

Две мутри в съседни килии на затвора си чукат по стената:
- Брато, ЧНГ!
- Каква Нова година бе, още е жътва?
- Идвам от следователя, каза ми, че ни дават по още една година…
Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
16 queries executed; Script time: 0.8695s