Фитнес БГхранителни добавки

 

АНАБОЛНИ БУСТЕРИ

Наред с креатин и протеин, аминокиселините, ВСААs и Glutamin са любимите добавки на спортистите.ВСААs (L-Leucine, L-Valine, L-Isoleucine) са незаменими (т.е. не се синтезират в тялото) аминокиселини, които се използват главно за натрупване на телесен протеин, съответно на телеснатъкан. Докато другите незаменими аминокиселини в по-голямата си част се използват заизграждане на биологичноактивни молекули (хормони и др.), ВСААs действително са градивните елементи на телесните тъкани(мускули, органи и др.). Ето защо, снабдяването с достатъчно ВСААsе задължително условие, за да се гарантира нарастването и запазването на мускулната тъкан.

ВСААs не само са чистият градивен материална телесните клетки, но също и

-подпомагат, съответно засилват изграждането на клетки чрез т.нар. “инсулогенен ефект”, действайки благотворно на синтеза на анаболния хормон, инсулина, независимо от въглехидратите

- стимулират синтеза на мускулен протеин, респективно на мускулна маса

- могат ендогенно да се преобразуват в (анаболни) градивни субстрати HMB (Hydroxy-Methylbutyrat)и KIC (Keto-Isocaproate)

- спомагат за разграждането на амоняка, който сеполучава при тренировка и действа като забави-тел на обмяната на веществата

- могат ендогенно да се преобразуват в другиаминокиселини, като напр. Alanin и Glutamin.

- подобряват енергетичния потенциал като доставят (чрез глюкозо-аланинния цикъл) аминокиселини, които редом с въглехидратите гарантират оптималното енергийно снабдяване.

- съхраняват съществуващата телесна тъкан, съответно ендогенните протеини, като намаляват разграждането (породено от интензивна тренировка, стрес, болест и др.) на вече натрупаните протеини.

- ограничават достъпа на преносители на умора през кръвно-мозъчната бариера, които възник-ват в резултат на тренировка, труд, умствена концентрация и др., и така удължават усещането за бодрост и способността за концентрация.

- стимулират изгарянето на “кафяви” телеснимазнини по талията и долната част на гърба. Кафявите мазнини се различават от другите (бели)мазнини в тялото по своя състав те се заседяват по-твърдо и трудно могат да се отстранят.ВСААs се отразяват положително на работата насърдечното кръвообращение, имунната система, защитата от ракови заболявания, цирозата на черния дроб и т.н. И накрая, задължително трябва да се отбележи,че ВСААs се включват в обмяната на веществата по различен начин в сравнение с другите аминокиселини.

Незаменимите (есенциални) аминокиселини ЕЕАs (L-Leucine, L-Valine, L-Isoleucine, L-Lysine, L-Methionine, L-Phenylalanine, L-Threonine, LTryptophan,както и L-Cystein и L-Tyrosine при децата) са градивен материал за телесните протеини, т.е. всички те са небходими за изграждането на мускулатурата.

Ако само една от тези аминокиселини не е в наличност или е в недостатъчно количество, тялото започва да разгражда и в най-лошите случаи не може да преживее.

Amino Anabole особено популярен в бойните спортове, защото доставя допълнителна сила и помага да се запазят добрите рефлекси и силата на удара на оптимално ниво за дълго време. Въпреки че подгрупата на ВСААs, която е включена в състава на ЕЕАs, е от най¬голямо значение за мускулния растеж, останалите ЕЕАs са не по-малко необходими за този процес.Точно като при ВСААs, ЕЕАs имат и други функционални особености, които за разлика от ВСААs обаче не са от такова значение за растежа на мускулите. Тук можем да откроим двете най-важни свойства на ЕЕАs по отношение на натрупването на мускулна маса:

ЕЕАs стимулират синтеза на мускулен протеин, съответно на изграждането на мускулна маса, и постигат това дори само благодарение на повишеното си съдържание в извънклетъчната тъкан. Ако се приемат малко преди и/или по време на тренировката, оросяването на мускулната тъкан с кръв ще се подобри. От ЕЕАs организмът може да произведе всички останали аминокиселини, необходими за растежа и доброто здравословно състояние. Теоритично би било достатъчно да се приемат само ЕЕАs. Практиката обаче показва, че протеините, респективно аминокиселините, които включват както незаменимите, така и полунезаменимите аминокиселини, са по¬подходящи от ЕЕАs за синтеза на телесен протеин. Въпреки това, съдържанието на ЕЕАs в протеините или аминокиселините трябва по възможност да е високо, защото това е идеалния начин за постигане на мускулен растеж, съотв. за натрупване на мускули. От казаното дотук следва, че оптималното снабдяване с ЕЕАs и ВСААs е най-важното условие за върхови постижения и максимално увеличаване на мускулната маса. Понеже ВСААs попадат незасегнати и екстремно бързо в кръвта, те могат чудесно да изпълняват гореописаните функции и по-добре да стабилизират познатата като преносител на азота и също толкова важна за мускулното изграждане полунезаменима аминокиселина L-Glutamin в кръвта, отколкото това е възможно с орално приетия L-Glutamin (незаменимите ВСААs могат да се преобразуват ендогенно в полунезаменимата аминокиселина L-Glutamin). Големият въпрос, който все още не е напълно изяснен, е:

Как да доставим на организма оптимални количества ВСАА, ЕЕАs и NEEA (заменимиаминокиселини като Glutamin, Arginin, Alaine, Asparagin, Glycine, Proline, Serine)?

Очевидно набавянето на аминокиселини чрез протеини може да се разглежда като възможност, тъй като почти всички протеини съдържат гореспоменатите аминокиселини – суроватъчният протеин например има 20 % ВСААs и 40 % ЕЕАs и освен това неговите аминокиселини се нуждаят само от 10-15 мин повече време от свободните ВСААs, за да попаднат в кръвта. За да се използва функционалното действие на антикатаболните (катаболни процеси ¬разграждане на веществата и превръщането им в по-прости, което е свързано с освобождаването на енергия), съответно анаболните ЕЕАs/ВСААs по време на тренировка, трябва в зависимост от теглото, интензивността и продължителността на тренировките да се приемат между 10 г и 15 г ВСААs и 20-25 г ЕЕАs, отговарящи на 50до 100 г протеини. След постъпилото по този начин голямо количество протеини рганизмът започва да ги окислява усилено, съответно да изгаря повече протеини в обмяната на веществата. Amino Anabol e особено популярен в бойните спортове, защото доставя допълнителна сила и помага да се запазят добрите рефлекси и силата на удара на оптимално ниво за дълго време. Повече за това ще научите в разделите за протеините.Окислението на протеините не бива да се оце нява негативно, защото добавянето му към храната, съответно увеличеното му приемане с цел изграждане на мускулите, е свързано непосред ствено с неговото по¬голямо окисление. Степента на окисление обаче не бива да е прекалено голяма по време на тренировка, защото в противен случай  оставянето на енергия може да се наруши (организмът прибягва главно към аминокиселини, вместо към въглехидрати). Въглехидратите обаче са известни като по-добри снабдители на енергия за тренировка от аминокиселините. Всеки от трениращите спортове за издръжливост знае, че добавянето на около 10 % протеини към дневната доза въглехидрати му осигурява повече енергия по време на тренировка, докато добавянето на протеини в повисоки съотношения има точно обратния ефект. При силовите спортове процентните количества се различават, но принципът е същият – многото протеини влошават доставянето на енергия за тренировката. Суроватъчният протеин има негативно влияние върху топ-спортистите по време на тренировка. Той съдържа сравнително големи количества от аминокиселината Tryptophan, която действа отпускащо и затова в повечето случаи е нежелателна по време на тренировка. Идеалното снабдяване с енергия, нужно за тренировката, се постига чрез комбинация от чисти свободни ЕААs/ВСААs и необходимото за тренировката количество въглехидрати. В този случай спортистът няма да се опасява нито от окислението на протеин със съпътстващото го влошаване на доставянето на енергия, нито от евентуален отпускащ ефект. Точно обратното - както при ВСААs, описани в началото на раздела, свободният Leucine на кръвно-мозъчната бариера има грижата да не допуска толкова бързо до мозъка преноситеюлите на умората, които се образуват по време на тренировка и това от своя страна значително забавя умствената отпадналост и създава усещане за върхова форма, бързи рефлекси и по-добра концентрация. Както вече споменахме, оптималното снабдяване с аминокиселини за тренировката се постига в идеалния случай с 10-15 г ВСААs плюс 10 г от другите ЕЕАs, т.е. общо 20-25 г ЕЕАs. Идеалният аминокиселинен баланс обаче не може да се изрази в една подходяща за всеки спортист формула. Всички изследвания в тази насока са изхождали от класически  стойности на аминокиселинния баланс, базирани върху нуждите на един нормален възрастен човек от аминокиселини, но все пак са показали добри резултати.

Източник:www.peak.bg
 бустериz

 


Креатинови форми. Предимства и недостатъци със съответните коментари.

Creatine-Monohydrat- 88 % съдържание на креатин, изгодна цена, работи добре при 90% от спортистите.Внася течности в червата (получават се газове), при около 10 % от спортистите не действа. Creatine Anhydro- 94 % съдържание на креатин; по-скъп от монохидратите. Нестабилен; бързо се превръща в креатинин. Alkalynes Creatine- смес о...

Прочети повече

 
FirstPrevious [1] NextLast

Къде да тренирам | Вашия коментар | Грешка в текстта | Искам да купя

назад

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

Hа един светофар спират един до друг борец с БМВ и моторист. Мотористът решава да се пошегува с бореца и му подвиква:
- Хей, какво е това: четири колела и по средата едно тъпо?
- Hе знам - отговаря троснато мутрата.
- Ти бе, тъпак! - отвръща мотоциклетистът.
Борецът се ядосал, но не могъл да му го върне, защото светофарът светнал зелено и мотористът се изгубил някъде между колите.
Hа следващия светофар до БМВ-то на бореца спряло трабантче. Борецът решил да си го изкара на шофьора и го попитал:
- Ей, знаеш ли какво е: четири колела и в средата едно тъпо?
- Hе знам - отговорил уплашено шофьорът.
- Аз бе, тъпак! - извикал борецът.


Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
24 queries executed; Script time: 0.6479s