Потребител:
Парола:
НОВ ПОТРЕБИТЕЛ? | забравена парола

Фитнес БГ йога и стречинг

 

Да намерим дхармата си

Да намерим дхармата си - Фитнес БГ Може да си мислите, че това не ви засяга, защото “ходите” на йога само за да се чувствате добре. Нека да започна с това, че на каквото и да “ходите” - фитнес, аеробика или разходка в парка, сигурно пак ще се чувствате добре. Причината, по която йога оказва въздействие по своя уникален начин обаче е друга и тя се крие в това, че йога е духовност, а не вид физическо натоварване. Дали го искате или не, духовността на йога ще ви докосне, защото тя извира от вековни традиции и мъдрост.
 
Та за дхармата, целта на живота. Опитът ми през годините доказва, че мнозина, занимаващи се с йога рано или късно стигат до момент, в който някаква основна пшромяна в живота им е неизбежна. Това може да е смяна на работа, прекъсване на неудовлетворителна връзка и дори развод.
 
В Бхагават Гита, свещения индийски текст, се говори доста за дхармата. Кришна казва на Арджуна, че е по-добре да вършиш собствената си дхарма лошо, отколкото нечия друга добре. Само когато си изясним какво е онова, което сме “създадени” да правим и го правим по най-добрия начин, на който сме способни, можем да се чувстваме удовлетворени. Дхармата не означава да имаме някакви велики проекти или болни амбиции, а просто нещо, което усещаме за правилно, което ни кара да се чувстваме истински и на място. Това може да е танци, с които радваме другите, някакъв вид благотворителност или просто да сме добри родители за децата си.
 
Когато не правим онова, за което сме създадени, животът може да ни изглежда безсмислен. А когато животът ни се струва празен или дори само леко неудовлетворителен, може да се окаже трудно да се стремим към нещо физически или емоционално. Ние можем да избираме навиците си—такива, които водят към здраве и такива, които ни разболяват. Когато ни липсва вътрешната мотивация е много лесно да изберем “здравословни” навици—физически, психически и емоционално.
 
Освен това, макар да не е доказано научно, когато ни липсва чувството на пълнота и удовлетворение, нивата на стрес са по-високи, защото все се борим с нещо, все се стремим към нещо, драпаме на всяка цена и така се оказваме в омагьосан кръг. Случаите на депресия и тревожност, да не говорим за агресия, са много по-чести сред хора, все още неоткрили смисъла на живота за себе си. Естествено не остават назад и други болести като високо кръвно, диабет, инфаркти и рак.
 
Никой не може да ви каже каква е дхармата ви. Когато някой се опитва да ви съветва кое е най-доброто за вас, обикновено те ви казват това, което ТЕ искат от вас, а не това, което ВИЕ искате. Това е така, независимо колко добронамерени са съветниците ви.
 
Йога ни учи, че всички въпроси по отношение на интуицията и мъдростта—а дхармата е точно такъв—могат да бъдат разрешени отвътре. Трудно е да чуете гласа на интуицията си обаче, особено когато сте все заети или мозъкът ви е натоварен. Тук йога помага. Обръщайки погледа  
си навътре, фокусирайки се върху дишането, на практика се опитваме да улесним пратяхара—обръщането на усещанията навътре. Дишанет е от критично значение тук, защото то е пряката ни връзка с автономната нервна система—както симпатикуса, така и парасимпатикуса. Бавното, дълбоко и плавно дишане успокоява нервната система. Като успокоим нервната система, успокояваме мозъка си. А като дадем почивка на мозъка, вътрешният глас на вродената ни мъдрост се чува по-добре.
 
Сигурно си мислите, че “не ставате” за йога, защото бавното темпо и всички тези приказки за “обръщане погледа навътре” ви изнервят. Това е доказателство за неспособността ни да усопокоим мозъка си. Но не се притеснявайте, ако дори си признаете, че ви е трудно да давате почивка на мозъка си или че не искате от страх какво ще откриете “вътре”, това е първата крачка към вас самите и вашата дхарма. Позволете си лукса да опознаете себе си и няма как да се разминете с целта на вашия живот.

Източник:http://fitnessacademy-bg.info
 



Къде да тренирам | Вашия коментар | Грешка в текстта

назад

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

- Няма лошо без добро - разяснява един на приятеля си. - Например, лошият навик да се наливаш с водка вечер води до добрия и полезен навик да пиеш минерална вода сутрин.
Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
16 queries executed; Script time: 0.6125s