Потребител:
Парола:
НОВ ПОТРЕБИТЕЛ? | забравена парола

Фитнес БГ йога и стречинг

 

Две важни правила, за да избегнете нараняване при упражняване на йога.

Две важни правила, за да избегнете нараняване при упражняване на йога. - Фитнес БГ Никога не преставам да се изумявам ,колко пъти съм виждал опитни йогисти да нараняват себе си докато се упражняват.Това не е свързано с вида йога ,който те упражняват или в колко добра физическа форма са.Така, че какво остава за хората които наскоро са започнали да се занимават с това прекрасно и древно учение.

Не се притеснявайте, в тази статия ще Ви запозная с два прости принципа за упражняване на йога ,които ще ви помогнат да избегнете наранявания докато се упражнявате. В края на краищата Вие сте избрали да се занимавате с йога за да сте здрав и щастлив и е неприемливо такова лечебно учение да носи след себе си болка и нараняване.
Две важни правила, за да избегнете нараняване при упражняване на йога:

1.Разгрявка.

Въпреки,че това е благоразумно и всеизвестно, съм забелязал, че в някои особени случай загрявката се пропуска или не се прави пълноценно, което води след себе си риск от нараняване. Ето и три особени случай:

а. Закъсняли сте за вашата тренировка:

Много пъти съм забелязъл начинаещи, които са закъсняли за заниманията и заппочват веднага да изпълняват упражненията с максимални усилия заедно с всички останали от групата. Когато сте закъсняли започнете да изпълнявате упражненията много бавно и внимателно докато се почуствате готов за пълноценното изпълнение на упражненията с останалата част от групата.

б. Често по време на заниманята се налага да покажете пред останалите в групата демонстрация на поза или упражнение. Този тип демонстрация е може би най-честата причина за нараняване. Не се опитвайте да изпъкнете в този момент, а правете демонстрацията бавно и внимателно, дотолкова колкото ви позволяваат възможностите.

в. Нямате достатъчно време:

Ето още една опасна ситуация, която често води до пропускане на подходящата загрявка и изпълняване на бърза последователност от упражнения когато нямате достатъчно време за прецизното и внимателни изпълнение на всяко едно от тях.В тази ситуация е много важно да се нагласиш за всяко по-трудно упражнение или поза и да бъдеш по консервативен относно колко усилия може да вложиш в него.В случай, че е непосилно за теб в настоящия момент опитай да го изпълниш бавно и последователно друг път.

2. Не се съревновавайте.

Йога не е олимпийски спорт. Не е турнир или съревнование. Интересно е ,че когато група от хора се занимават с една и съща дейност неминуемо започват да се съревновават и сравняват. Като йогист Вие трябва да помните златното правило,че йога е за теб и само за теб. Няма значение как някой друг се справя, единствено важно е това как ти се справяш. Забрави за съревнование с другите и просто прави своите упражнения интелигентно, целенасочено и най-важното сигурно.

Резюме: Следвайте тези две прости правила: винаги да загрявате преди изпълнението на упражненията и никога да не прекалявате и ще се наслаждавате на здравословното и мистично учение на йога чийто предимства са неизмерими.

автор: Анмол Мехта-йога учител и експерт по медитация.




Къде да тренирам | Вашия коментар | Грешка в текстта

назад

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

Защо напуснахте предишното работно място?
- Поради умора.
- Каква умора?
- Не знам, те просто казаха, че са се уморили от мен.

Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
16 queries executed; Script time: 0.6178s