Фитнес БГстатии

 

Бременност и спорт – защо не?

Бременност и спорт – защо не? - Фитнес БГ
Драги мамчета, както всички жени, така и вие искате да се чувствате привлекателни и секси. Залежаването и обездвижването няма да са от полза нито за бебето, нито за самочувствието ви. Напротив! Важно е преди да вземете решение да спортувате обаче, да се консултирате с наблюдаващия ви гинеколог. Ако нямате проблемна бременност и всичко протича нормално, започнете да се занимавате със спорт. Ние ще се постараем да ви дадем насока, кои упражнение са подходящи за състоянието ви. Предупреждаваме ви още от сега – да спортувате не означава да се претоварвате. Бременните не бива да упражняват всякакви спортове.
Контролирате тялото си по всяко време от тренировката си и правете движенията много бавно. Ако сте тренирали преди да забременеете, не се опитвайте да тренирате със същата интензивност. По време на бременността центърът на тежестта, линията на тялото и балансът се променят, ставите са по-отпуснати и могат да бъдат нестабилни. Придържайте се към умереното темпо. Можете да правите упражнения с леки гирички. Избягвайте да правите упражненията с пълната амплитуда на движението, и особено при разтягането. Обърнете особено внимание на раменете, гърба, прасците и бедрата. Стандартните коремни преси след първото тримесечие на бремеността не се препоръчват, така че тях ги забравете. За предпочитане са упражненията от седеж, кръстосан седеж, тилен лег и някои по-леки упражнения от стоеж. Упражненията за гърба ще предотвратят прегърбването, ако гърдите ви са станали твърде големи. Запомнете, че по време на бременността не е времето да влизате във форма. Целта е по-скоро да поддържате формата си, като следвате горните правила и се консултирате непрекъснато с лекаря си, който ви наблюдава. И се разхождайте...много...това е най-добрата аеробна тренировка за бременни. Плуването също е много полезно.

Ето списък с препоръчителните спортове, с които може да се развличате и да се подържате,  ако гинекологът ви разреши.

- Ходене с бързо темпо (препоръчва се поне половин час на ден ходене, дори за жени, които не са свикнали с много движение)
- Маршируване с по-ускорено темпо
- Плуване (водата не бива да е много гореща, нито пък много студена)
- Каране на колело (стационарен велоергометър)
- Каланетика, предназначена за бременни жени
- Йога
- Някои упражнения от аеробиката, които не натоварват много сърцето
- Джогинг до 3км. на ден (за жени с добра предварителна атлетично-гимнастическа подготовка)
 
Има и упражнения, които са противопоказни за бременни. Те обикновено се забраняват от лекарите заради голямото натоварване.

- джогинг над 3 км. на ден
- яздене на кон
- водни ски
- скокове във вода и гмуркане
- подводно плуване (кислородният апарат може да предизвика нарушение в кръвобръщението и болезнена декомпресия, което представлява заплаха за плода)
- спринтово бягане
- спускане със ски
- каране на велосипед по терен, който заплашва от падане
- групови игри (например футбол), при които има опасност от удар
- накои видове упражнения от каланетиката (например, основани на разтягане в областта на мишниците или пък упражнения позволяващи попадане на въздух във влагалището - свещ, стоене на ръце и др.)
- упражнения, при които се разтягат и натоварват коремните мускули.

Гимнастиката по време на бременността определено носи голяма полза за бременната жена - например намалява болките в гърба, поддържа добрата стойка на тялото, подобрява кръвообръщението в тялото на бъдещата майка, намалява риска от отоци в крайниците и риска от получаване на разширени вени. Гимнастиката увеличава самочувствието, спомага за поддържане на тонуса, подготвя жената за по-бързо и по-лесно раждане и най-вече спомага за по-бързото възвръщане на формата в следродовия период. Но въпреки всички плюсове на упражненията за бременни, не забравяйте, че най-важно е бебчето ви. То определя начина ви на живот и ако лекарят категорично каже, че не бива да спортувате и да се натоварвате, послушайте го. Не рискувайте здравето на малкото човече, което расте в корема ви, само за да имате по-малко дупе. А ако се притеснявате, че таткото ще ви харесва по-малко заради качените няколко килца, не се заблуждавайте. В неговите очи сте най-сладкото същество на земята без значение колко тежите, защото носите част от него в себе си. Вие сте майката на детето му и това мигновено ви превръща в най-важния човек.

Източник:http://bliasak.bg



назад

Fitness.bg on Facebook

ВИЦОВЕ

Едно зайче отива в ресторанта:
- Имаш ли шкембе?
- Имам.
- А имаш ли свински врат?
- Имам.
- А свински бутове?
- Имам.
- Леле! Сигурно си много грозен!
Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.7829s