Фитнес БГстатии


Warning: strpos() [function.strpos]: Empty delimiter in /home/fitness/www/root/incs/functions.inc.php on line 312

Warning: strpos() [function.strpos]: Empty delimiter in /home/fitness/www/root/incs/functions.inc.php on line 337
 

Кардио тренировката. Какво я прави ефективна?

Кардио тренировката. Какво я прави ефективна? - Фитнес БГ
Как да направим кардио тренировката ефективна. Фокусирайте се на следните 3 компонента: честота, продължителност и интензитет. Добрата и резултатна тренировка е тази която съчетава в себе си всичките 3 компонента. Освен това трябва да загреете преди същинската тренировка и да има възстановителна част след нея.

1.Загрявка.

Когато правите загрявка от 3-5 минути вие загрявате цялото си тяло и повишавате притока на кръв до всички мускули. Също така ги подготвяте за същинската тренировка и така ги предпазвате от контузии.

Добре би ви подействало да включите и упражнения за разтягане на групите мускули, които възнамерявате да тренирате.

2. Тренировка.

След разгрявката продължете към избраната тренировка-бягане, ходене, каране на колело...

В този момент нуждата от кислород в натоварваните мускули се увеличава и тялото реагира на тази нужда, като започва да изтласква повече кръв. Белите дробове започват да вдишват повече кислород за да обогатят пренасяната кръв.

3. Честота.

Препоръчителния праг е 3-5 пъти на седмица. Това позволява да спортувате през ден и да има достатъчно време тялото ви да отпочини е се възстанови

4. Продължителност.

За да постигните предимствата на кардио тренировките, продължителността трябва да 20-60 минути.

5. Интензитет.

Най-добрия начин да проверите вашето ниво на интензитет е да следите пулса си по време на първите 5 минути и в края на тренировката.

6. Разпускане

След като приключите с тренировката си трябва да разпуснете за 3-5 минути като ходите бавно или въртите педалите с минимално напрежение.

Целта е постепенно повишеното количество кръв да се отегли от мускулите ви и да се върне обратно в сърцето. Това действие ви предпазва от виене на свят, схващане, повдигане и внезапна промяна на кръвното налягане.

                                                                                                                                                               




назад

Copyright © 2009 Fitness.bg За нас :: Реклама :: Права :: Карта на сайта :: Контакти и въпроси :: Условия за доставка Изработено от СТЕНИК Уеб Дизайн
14 queries executed; Script time: 0.4112s